Constanta online: STIRI, INFORMATII, NOUTATI

Nava gigant, acostata in portul Constanta!

O nava enorma, cat trei terenuri de fotbal puse cap la cap a aruncat ancora de curand la Constanta. Muncitorii din port au fost nevoiti sa descarce si sa incarce un container pe minut. Si chiar si asa operatiunea a durat o zi si jumatate.

Ora 02:22 de minute. Din intunericul noptii iese silueta unui gigant de fier. Nava Panama lunga de 300 de metri trebuie dusa la cheu in portul Constanta. Dureaza mai mult de o ora, dar vaporul este asezat la milimetru.

Nu e timp nici de clipit in terminalul de containere din portul Constanta Sud-Agigea. Cinci macarale gigantice sunt puse imediat pe pozitia de lucru. intre timp se face dimineata si sute de angajati isi intra rapid in rol. in doar 36 de ore trebuie incarcate si descarcate peste 2.200 de containere.

Toate miscarile sunt coordonate din turnul de control unde controlorii de trafic au sub ochi trei monitoare pe care curg informatii ca la bursa de pe Wall Street. Trebuie sa fie atenti la fiecare virgula ca sa nu provoace un dezastru.

“Tot ce se intampla in terminal este in timp real. Se inregistreaza in sistemul de operare al terminalului in timp real. Totul este live. Și este ca un joc de strategie, cu timpul il intelegi foarte foarte bine”, a spus Claudiu Dragan, dispecer.

Este momentul in care intra in actiune cei de care atarna la propriu toata greutatea: meseriasii, cum sunt numiti cu respect macaragii de colegii lor. Muta containere de zeci de tone si de la distanta pare un joc de tetris. De fapt, este infernal de greu si cere o concentrare teribila.

Ionel Beculescu, macaragiu: “Un centimetru, maxim doi ai marja de eroare”

Nici angajatii de la sol nu o duc mai bine: infrunta vant taios si ger nemilor iarna.

Ciprian Dobre, chief foreman terminal containere: “Practic pe aici intra vantul si frigul in Constanta, odata cu marfa!”

Muncitorii din Portul Constanta Sud – Agigea reusesc sa depaseasca insa toate provocarile si termina cu bine descarcarea navei enorme, nici nu avea loc nici sa treaca prin canalul Panama inainte sa fie largit.

Nava are o lungime egala cu trei terenuri de fotbal, iar la capacitate maxima poate transporta peste 9.000 de containere cu marfa din toate colturile lumii.

Ca sa deplasezi un astfel de colos pe oceanele planetei ai nevoie de o forta pe masura. Motorul navei Cosco Shipping Panama produce suficienta energie cat sa alimenteze doua dintre cele mai cunoscute orase turistice din Romania: Sinaia si Sighisoara.

Sursa: Digi24

loading...