Constanta online: STIRI, INFORMATII, NOUTATI

Cum a ajuns o tânără din România marinar pe yahtul unui şeic din Qatar

A terminat o facultate cu profil economic la Cluj-Napoca, iar viitorul i se prefigura printre cifre. Viaţa a dus-o însă, pe Anda Măgheruşan, în Qatar, unde este marinar pe yahtul unui şeic, o meserie bărbătească, grea, dar care îi oferă multe satisfacţii tinerei de 31 de ani, din Bistriţa.

Anda Măgheruşan, din Bistriţa, a absolvit, în 2008, Facultatea de Studii Economice şi Gestiunea Afacerilor (FSEGA) din cadrul Universităţii ”Babeş-Bolyai” (UBB) Cluj-Napoca, iar viitorul i se prefigura în finanţe, printre cifre. Un an mai târziu, Anda a ales să fie e marinar, o meserie care, deşi mult mai grea, i-a oferit şi satisfacţii pe măsură, fiind angajată în prezent pe yahtul unui şeic din Qatar, transmite Mediafax..

După terminarea facultăţii, Anda Măgheruşan a lucrat o perioadă scurtă ca ghid turistic, apoi a plecat la Nisa, cu CV-ul în mână, susţinând că este dornică de muncă şi de explorare. Aşa a primit primul job pe un yaht privat de 45 de metri, cu echipaj olandez şi spaniol, compus din 10 membri.

Totul se întâmpla în 2009, când a învăţat ABC-ul marinăriei, la început fiind simplu marinar, care ajuta la manevrarea parâmelor.

Fiind prima experienţă, a fost greu, cu multe provocări, practic am învăţat ABC-ul marinăriei. Am început ca simplu marinar de punte, ajutând la manevrarea parâmelor de legătură pe punte la amararea yahtului. Am luat lecţii de navigaţie în timpul trecerii Atlanticului, cu multe ore de cart pe puntea de comandă şi, cel mai important, am învăţat cum are loc convieţuirea cu alţi oameni de alte naţionalităţi, în contextul unei vieţi de 24 de ore din 24, 7 zile din 7, împreună. Fiecare cabină unde dormeam era cu două paturi, deci toleranţa şi înţelegerea diferenţelor dintre mentalităţi este principalul criteriu pentru a putea practica această meserie”, a povestit, pentru Mediafax, românca marinar pe yahtul unui şeic arab.

Potrivit acesteia, răul de mare a fost şi este un impediment într-o astfel de meserie, dar e un preţ prea mic de plătit pentru toate locurile şi oamenii întâlniţi, despre care mărturiseşte că nu şi-ar fi închipuit că există.

„Cursurile de navigaţie făcute la Rotterdam şi cele în domeniul ospitalităţii şi a cunoaşterii vinurilor m-au ajutat să urc în funcţie şi să ajung să navighez pe Marea Chinei de Sud, o parte a Pacificului, în Marea Caraibelor şi nord estul Americii de Sud. Timp de doi ani am lucrat pe un yacht tip charter care se închiria pe enorm de mulţi bani unora dintre cei mai bogaţi oameni din lume şi vedetelor de film, majoritatea cu dorinţe extravagante, dar mereu civilizaţi. După 16 ore de muncă eram răsplătiţi fiecare cu un bacşiş generos şi cu experienţe diferite în palmares. Şi în cazul acesta, toleranţa este prima condiţie”, a explicat Anda.

Articol integral pe Mediafax

loading...